املاک پرند
املاک پرند

آنچه در این مقاله میخوانید!

بررسی آگهی‌های مندرج در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد قیمت مسکن در اصفهان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است و فروشندگان قیمت خانه‌های خود را بالا برده‌اند.

احمد علی‌آقاجان، کارشناس حوزه بازار مسکن درخصوص قیمت‌گذاری این آگهی‌ها می‌گوید: باتوجه به مشاهدات از بازار فعلی مسکن، مردم قیمت ملک خود را با توجه به تورم آتی تعیین کرده‌اند و بهای بالاتری نسبت به قیمت واقعی برای فروش ملک خود پیشنهاد می‌دهند. البته اکنون ملک‌های مطلوب به فروش گذاشته نمی‌شوند و بیشتر آپارتمان‌های فروشی فعلی یا پارکینگ و انباری ندارند، یا پارکینگ آن‌ها در حیاط واقع است و یا طبقه ساختی پشت به آفتاب دارد. اگرچه در مجموع قیمت ملک نسبت به قبل از عید افزایش یافته است.

وی درباره وضعیت بازار مسکن نیز توضیح می‌دهد: اکنون مشتری در بازار مسکن اصفهان کم‌وبیش وجود دارد ولی معاملات به ندرت صورت می‌گیرد.

برخی از فعالان بازار مسکن مدعی‌اند قیمت ملک درماه‌های چهارم و پنجم سال افزایش می‌یابد و روند صعودی قیمت‌ها در این بازار تداوم پیدا خواهد کرد. علی آقاجان در مورد صحت این پیش‌بینی بیان می‌دارد: قیمت مصالح آپارتمان‌های فعلی ساخته شده با دلار حدود ۳۰ هزار تومان تعیین شده است و با توجه به رسیدن نرخ دلار به محدوده ۵۰ هزار تومان، احتمال افزایش قیمت آپارتمان‌ها در ماه‌های آتی وجود دارد.

وی از کف قیمت هرمترمربع آپارتمان در حاشیه اصفهان از حوالی ۱۷ میلیون تومان خبر می‌دهد و می‌گوید: کف قیمت آپارتمان در مناطق مختلف متفاوت است. ولی برای نمونه قیمت هر مترمربع در مناطقی مثل شهید کشوری از حدود ۱۷ و ۱۸ میلیون تومان شروع می‌شود و این بها برای آپارتمان‌های درحال ساخت به ۳۲ یا ۳۳ میلیون تومان می‌رسد و یا در ملک شهر صحبت هر مترمربع ۴۰ میلیون تومان است.

پیشنهاد سردبیر
اخطار سه ماهه به مسکن مهری‌ها

این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به اینکه خریداران ملک بخرند یا صبر کنند می‌گوید: خریداران ملک موردنظر خود را بخرند چرا که بازار مسکن همیشه پس از دلار و طلا حرکت می‌کند. اگر نرخ دلار ثابت بماند و جذابیت خود را از دست بدهد، سرمایه‌های حاصل در این بازار راهی بازار مسکن می‌شود. نقدینگی به بازار مسکن کوچ می‌کند. هر کس قصد خرید ملک دارد، تعلل نکند.

منبع

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *