املاک پرند
املاک پرند
انصراف از ثبت نام مسکن ملی پرند

آنچه در این مقاله میخوانید!

انصراف از ثبت نام مسکن ملی پرند چگونه است ؟

 

متقاضیان مسکن ملی می‌توانند در صورت اعتراض به نتیجه پالایش و کسانی که از ادامه ثبت نام در طرح مسکن ملی پشیمان می توانند از اواخر هفته اول اسفند ماه، نسبت به درج اعتراض در سامانه «آباد» اقدام کنند.
 

«به اطلاع آن دسته از متقاضیان محترم طرح اقدام ملی مسکن که قصد انصراف از ادامه فرآیند و برخورداری مزایای این طرح را دارند می رساند، این امکان از طریق مراجعه به پروفایل متقاضی و منوی “ثبت درخواست انصراف” مهیا می باشد.»

قرار است مرحله دوم ثبت نام طرح ملی مسکن از شنبه آینده ۱۷ اسفندماه آغاز شود.

 

وی بیان کرد: مرحله دوم ثبت‌نام با مرحله اول ثبت‌نام طرح ملی مسکن با توجه به شرایط بهداشتی متفاوت است؛ در مرحله اول ثبت‌نام‌ها بر اساس ظرفیت بود، اما در مرحله دوم برای آنکه نیازی به مراجعه مردم به کافی‌نت هم نباشد زمان ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۲ روز بعد یعنی تقریباً ۲ روز ادامه خواهد داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مرحله بر اساس قرعه‌کشی اسامی را اعلام می‌کنیم تا آنها که ۴ شرط را دارند برای انجام پروسه ثبت‌نام اقدام کنند.

محمودزاده با بیان این‌که این طرح برای دهک‌های ۳ تا ۷ است، یادآور شد: متقاضی در ابتدا باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون آورده داشته باشند، ضمن این‌که ۱۰۰ میلیون تومان وام دولتی نیز به آنها تعلق می‌گیرد. مابقی هزینه در دوره ساخت که ۱۸ تا ۲۴ ماه است، باید توسط متقاضیان واریز شود تا بتوانند واحد را تحویل بگیرد.

وی با اشاره به این‌که اردیبهشت یا خردادماه سال آینده اولین پروژه طرح ملی مسکن را افتتاح کنیم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما بسیار دقیق است تا بتوانیم در زمان اعلامی کارها را انجام دهیم. روند ساخت با آورده متقاضیان و وام بانکی صورت می‌گیرد و در صورت تأخیر در تأمین آورده با تأخیر ساخت مواجه خواهیم شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در این باره گفته بود: در مرحله اول ثبت‌نام اعلام کردیم قبل از پایان سال مرحله دوم ثبت‌نام انجام می‌شود. شرایط ثبت‌نام مهیا شده و از شنبه آینده در ۵ استان آذربایجان‌های شرقی، غربی، اردبیل، البرز و اصفهان ثبت‌نام انجام می‌شود.

وی بابیان این‌که روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده ثبت‌نام طرح ملی مسکن در سایر استان‌ها انجام خواهد شد، ادامه داد: در صورت نیاز به ثبت‌نام در مرحله دوم، این کار اول هفته بعد (۲۴ اسفند) انجام خواهد شد.

البته ناگفته نماند که امکان ثبت نام مجدد در مسکن ملی نیز وجود دارد.
 
 
 متقاضیان معترض به نتیجه پالایش مسکن ملی و همچنین متقاضیانی که با وجود تایید نهایی تمایل به انصراف از این طرح را دارند، می‌توانند تا چند روز آینده اعتراض خود را در سامانه «آباد» ثبت کنند.
برای متقاضیان طرح اقدام ملی که نسبت به نتیجه پالایش ثبت‌ نام خود اعتراض دارند، از اول اسفند ماه این امکان فراهم شده است تا با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع شوند.
همچنین متقاضیان مسکن ملی می‌توانند در صورت اعتراض به نتیجه پالایش، از اواخر هفته اول اسفند ماه، نسبت به درج اعتراض در همین سامانه اقدام کنند. همچنین وزارت راه و شهرسازی فرصتی را برای افرادی قرار داده است که از ادامه ثبت نام در طرح مسکن ملی پشیمان هستند.
بدین ترتیب متقاضیانی که شرایط آن‌ها جهت ثبت‌ نام در طرح اقدام ملی مسکن تایید شده است، در صورتی که تمایل به انصراف در این مرحله از طرح را دارند، می‌توانند از اواخر هفته اول اسفندماه با ورود کد رهگیری در این سامانه نسبت به ثبت انصراف خود اقدام کنند.
وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.
بر این اساس متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.
به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن قطعی است. هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح شرکت کنند.
متقاضیان باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند. در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.
نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه  و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است. امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بندهای مهم این طرح است.
متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.
پیشنهاد سردبیر
وکالت بلاعزل در خرید املاک

متقاضیان مسکن ملی؛ سرگردان میان ادامه قرارداد یا انصراف

این تنوع قیمت گذاری ها در هزینه ساخت و ساز سبب شده تا برخی متقاضیان سرگردان شوند؛ از سوی دیگر تصویب اعطای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن به متقاضیان نیز اگرچه هنوز به بانک‌های عامل ابلاغ نشده، اما با اجرای آنکه گفته می‌شود اقساط آن تا حدود ۴ میلیون تومان در ماه (در صورت انتخاب بازپرداخت ۲۰ ساله) با نرخ سود ۱۸ درصد است، سبب افزایش تردید متقاضیان مسکن ملی برای ادامه یا انصراف از این طرح شده است.

مقام مسئول: قراردادهای پایه مسکن ملی متری ۲.۷ میلیون؛ اما تعدیل قیمت‌ها هر ۳ ماه یک بار

یک منبع آگاه در راه و شهرسازی درباره هزینه ساخت مسکن ملی با توجه به نرخ‌های در حال تغییر فولاد و سیمان اظهار کرد: قراردادها همچنان در پایه و مبنای سال گذشته و با فهرست بهای سال ۱۳۹۹ بسته شده است. اما یک شاخص تعدیل دارد که هر سه ماه یک بار سازمان برنامه و بودجه آن را اعلام می‌کند.

 

وی افزود: اینکه یکی دو هفته میلگرد و سیمان کمیاب یا گران شود یا برق قطع شود، تأثیر آنی روی قراردادهای طرح اقدام ملی نمی‌گذارد. چون شاخص تعدیل مانند شاخص تورم بانک مرکزی ۳ ماهه تعیین می‌شود؛ به عبارت دیگر، سازمان برنامه و بودجه میانگین قیمت سه ماهه را در نظر می‌گیرد و اعلام می‌کند مثلاً تعدیل قیمت فولاد، افزایش ۱۱ درصدی در ۳ ماه است.

 

این منبع آگاه گفت: شاخص تعدیل‌ها با چند ماه تأخیر اعلام می‌شود؛ مثلاً شاخص تعدیل ۳ ماهه تابستان در پاییز یا زمستان اعلام می‌شود و پس از آن به قراردادهای پیمانکاران اضافه خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر
قیمت خانه در پرند اردیبهشت 1402

 

وی تصریح کرد: بر این اساس، افزایش قیمت میلگرد در هفته گذشته، تأثیر فوری بر قراردادها نخواهد گذاشت به خصوص که احتمال بازگشت قیمت میلگرد و سیمان بعد از وصل شدن برق کارخانجات بسیار زیاد است و تأثیری روی هزینه ساخت و قرارداد با پیمانکاران طرح اقدام ملی نخواهد گذاشت.

 

این منبع آگاه تأکید کرد: قراردادهای ساخت مسکن ملی همچنان متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است اما احتمالاً شاخص‌های تعدیل به متری ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان بسته به نوع پروژه می‌رسد؛ ولی تا زمانی که شاخص‌های جدید تعدیل قیمت‌ها از سوی سازمان برنامه ابلاغ نشود، هزینه جدید ساخت را نمی‌توان تعیین کرد.

 

وی درباره آخرین وضعیت مسکن مشارکتی تهرانسر گفت: پیشرفت این پروژه تا ۳۸ درصد است و شهرداری منطقه ۲۱ همچنان از صدور پروانه ساخت سر باز می‌زند. مرتباً در جلسات قول می‌دهند که مشکل پروانه را حل کنند، اما باز هم از صدور پروانه ساخت امتناع می‌کنند.

 

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن: 

قیمت تمام شده ساخت را از متقاضیان مسکن ملی می‌گیریم

 

جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره هزینه نهایی ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: وقتی تیرآهن کیلویی بیش از ۲۰ هزار تومان است؛ یا برخی پروژه‌ها معطل سیمان شده‌اند ما تنها کاری که توانستیم انجام دهیم، این است که به متقاضیان اعلام کرده‌ایم قیمت تمام شده ساخت و ساز را از آنها می‌گیریم و هر چه خریداری می‌کنیم، هزینه آن را با ارائه سند و مدرک از متقاضی دریافت می‌کنیم.

 

وی یادآور شد: علی رغم آنکه گفته می‌شود در کشور مشکل بیکاری داریم، اما کارگر حاضر نیست در کارگاه ساخت و ساز حاضر شود؛ پیمانکاران هر از چندی می‌گویند پروژه متوقف شده چون کارگران رفته‌اند؛ مشکل دستمزد نداریم اما متأسفانه نیروی کار علاقه‌ای به کار سخت ندارد و همه دنبال فرصت شغلی ناب هستند.

پیشنهاد سردبیر
طرح ویژه بانک ملی برای وام مسکن

 

مهر نوشت: حق شناس درباره هزینه ساخت مسکن ملی تا رقم متری ۴ میلیون تومان افزود: من در حوزه قیمت صاحب نظر نیستم فقط می‌گویم هزینه تمام شده را به متقاضی می‌گوئیم؛ پروژه‌ها هم هنوز تمام نشده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ما مصالح را خریداری کرده و در اختیار پیمانکار می‌گذاریم مصالح را هم از مبادی رسمی خریداری می‌کنیم؛ تا جایی که بتوانیم از درب کارخانه مصالح می‌خریم اگر هم نشد، در مزایده‌ها و مناقصات شرکت می‌کنیم چون تیرآهن ۳۲ در بورس کالا عرضه می‌شود که به درد پروژه‌های مسکونی نمی‌خورد؛ استانداری‌ها و ادارات کل بنیاد مسکن استان‌ها هم پیگیری می‌کنند.

وی تأکید کرد: پروژه‌های مسکن ملی فعلاً متوقف نیست اما از سرعت لازم برخوردار نیستند.

 
برای اطلاع از شرایط خرید و فروش مسکن ملی به لینک زیر مراجعه فرمایید.

انصراف از ثبت نام مسکن ملی پرند چگونه است ؟

امکان انصراف از امتیاز مسکن ملی وجود دارد؟
برای استفاده از امتیاز مسکن ملی شهر پرند ابتدا باید ثبت نام کرد.
 
بعد از تایید ثبت نام، یک پیامک برای پرداخت مبلغ اولیه ارسال می شود. افرادی که بعد از ثبت نام منصرف می شوند، در صورتی که مبلغ اولیه را پرداخت نکنند، به معنی انصراف آنها از ادامه طرح است.
در صورت پرداخت مبلغ اولیه نیز می توان امتیاز خود را به یک فرد دیگر فروخت و از این طرح انصراف داد. با واگذاری امتیاز مسکن مهر به یک فرد دیگر، تمام شرایط گرفتن وام و سایر تسهیلات نیز به آن شخص واگذار می شود.
شرایط امکان استفاده دوباره از  طرح مسکن ملی بعد از انصراف نیز وجود دارد.
کسانی که از امتیاز خود صرف نظر کرده اند یا آن را به متقاضی دیگری واگذار کرده اند، می توانند در آینده نیز برای استفاده دوباره از امتیاز مسکن ملی اقدام کنند.

قابل توجه متقاضیانی که قصد انصراف از مسکن ملی را دارند!

قبل از هر گونه تصمیمی برای انصراف یا فروش مسکن ملی خود حتما با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

نظر شما برای ما مهم است ❤️

  1. محمد جعفر ایزدی
    محمد جعفر ایزدی 10 فروردین 1402

    سلام خدمت شما

    شماره تلفن مسکن ملی پرند رو دارید شما ؟

  2. مصطفی میر رحیمی
    مصطفی میر رحیمی 10 فروردین 1402

    سلام ما یه خانواده هستیم با 3 تا بچه قد و نیم قد این همه پول داریم اخه ؟
    آقا ما پول میکن ملی رو نداریم ماهی خدات تومن بدیم اگه اینقدر پول داشتیم میرفتیم خودمون خونه میخریدیم نیازی به مسکن ملی بود. والا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *