املاک پرند
املاک پرند

آنچه در این مقاله میخوانید!

احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران از دستور رییس جمهوری برای افزایش وام مستاجران خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی اقداماتی را در قالب بسته حمایت از مستاجران در جلسه اخیر شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، مطرح کرد و با توجه به دستور رییس جمهوری حمایت از مستاجران از طریق سرعت بخشیدن به ارایه تسهیلات و افزایش سقف آن برای مستاجران ، تدوین بسته حمایتی از مستاجران در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد.

وی با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات برای مستاجران را در مجلس پیگیری می‌کنیم و دستور رییس جمهوری هم افزایش وام مستاجران است، ادامه داد: قرار بر این است که عدد تسهیلات ودیعه و کمک هزینه رهن به مستاجران افزایش پیدا کند و در بسته ارایه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی یکی از اقدامات افزایش قابل توجه رقم وام مستاجران است اما هنوز عدد آن نهایی نشده‌ است.

عضو شورای عالی مسکن افزود: یکی از راهکارهای موثر حمایت از مستاجران ارایه تسهیلات برای افزایش قدرت پرداخت رهن و اجاره است. با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در بازار مسکن رخ داده باید تسهیلات ودیعه مستاجران افزایش پیدا کند به ویژه رقم و سقف این تسهیلات برای زوج‌هایی که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند، ‌باید بالا برود تا با بحران تامین مسکن مواجه نشوند.

دنیامالی درباره عدم تمکین بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن چه برای نهضت ملی و چه برای مستاجران اظهار داشت: در قانون جهش تولید مسکن آمده است که بانک‌ها اگر از تکلیف پرداخت تسهیلاتی که برای آنها در نظر گرفته شده تمکین نکنند، مشمول جریمه‌های قانونی می‌شوند.

پیشنهاد سردبیر
وام مسکن مهر به مسکن ملی با سود ۲۳ درصد تغییر کرد

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن تمام مدیران بانک‌ها دعوت بودند و در این باره مدیران بانکی توضیحاتی را ارائه دادند اما تاکید آقای رییس جمهور این بود که وام ودیعه مستاجران و تسهیلات مسکن بانک‌ها بایدف تکالیف تعیین شده را انجام دهند.

وی درباره آخرین گزارش‌ها ازوضعیت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: ۳۰ هزار هکتار زمین در اختیار پروژه جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) قرار گرفته و ۲۰ هزار هکتار دیگر هم در حال کارسازی است و در مجموع ۵۰ هزار هکتار زمین به این پروژه اختصاص داده شده است. تا کنون ۱۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این پروژه اختصاص داده شده اما تامین منابع با اعداد مطلوب و در نظر گرفته شده هنوز فاصله دارد.

در حال حاضر سقف تسهیلات ودیعه مستاجران در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است.

هزینه هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) برای سال ۱۴۰۱ نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته است؛ بر این اساس متاهل‌های تهرانی برای اخذ این وام باید حدود ۹۵ میلیون تومان پرداخت کنند.

به نقل از ایسنا، هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ معادل ۸۹ هزار و ۶۰۰ تومان و در خردادماه سال مذکور نیز ۱۰۰ هزار  تومان قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۰۳  هزار و ۵۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۱۰۳۹۱ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور نیز با قیمت ۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

پیشنهاد سردبیر
بانک‌ها مشاور املاک را خواهند شد؟ + جزییات

این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰ معادل ۹۶ هزار و ۷۰۰ تومان، در آبان ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۹۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در آذر نیز ۱۰۱ هزار و 500 تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال ۱۴۰۰ نیز با قیمت‌های ۹۹ هزار و ۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال ۱۴۰۱ معادل ۹۹ هزار تومان قیمت داشته که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۹۹ هزار تومانی، ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۴۰  هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

پیشنهاد سردبیر
معرفی پروژه هسا+فیلم نقد‌و‌بررسی

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۱ میلیون و ۶۸۰  و متاهل‌ها نیز ۶۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.

منبع: ایسنا

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

نظر شما برای ما مهم است ❤️

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *