املاک پرند
املاک پرند

آنچه در این مقاله میخوانید!

با پایان تعطیلات نوروزی، دولت برنامه‌ریزی لازم برای تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن را آغاز کرده و به دنبال رفع نقاط ضعف این طرح است.

به گزارش املاک پرند به نقل از ایسنا ، دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی دور جدیدی از نشست‌ها را به منظور ارزیابی، بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف انجام می‌شود.

در این راستا دور چهارم پایش عملکرد ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور در بخش نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده است.

تاکنون حدود ۹۰۰ هزار متقاضی برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و بیش از نیم میلیون واحد به مرحله‌ی ساخت  رسیده است. دولت با واگذاری زمین ۹۹ ساله، تخفیفات حداقل ۳۰ درصدی در صدور پروانه و تخفیف خدمات مهندسی در نظر دارد تا هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را به کمترین میزان ممکن برساند.

قیمت مسکن ملی در قراردادها ثابت است/ ثبت‌نام جدید در تهران

تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف کشور که از یک سال و نیم گذشته کلنگ اجرای آنها زده شده در سال جاری به افتتاح می‌رسد. هم‌چنین با الحاق و تامین زمین و انعقاد قراردادهای جدید، برنامه‌های آغاز عملیات اجرایی واحدهای جدید هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به ایسنا اعلام کرد که در شش ماهه ابتدای سال جاری تعداد قابل توجهی واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید استان تهران افتتاح می‌شود.

پیشنهاد سردبیر
روند پیشرفت مجتمع مسکونی رهام مسکن ملی

به گفته محبت‌خواه، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مراحل پایانی رسیده اما در هفته‌های آینده آمار گردآوری می‌شود و این عدد افزایش می‌یابد.

یکی از موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کمبود منابع بانکی است که از اواخر سال گذشته علاوه بر بانک مسکن، پنج بانک دیگر طی انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی متعهد به انجام مسئولیت خود در قبال این طرح شدند. بخش دیگر مربوط به آورده متقاضیان است که افتتاح حساب حدود ۹۰۰ هزار نفر از پای کار آمدن برخی متقاضیان در این طرح حکایت  دارد؛ به طوری که از ۳.۶ میلیون متقاضی تایید صلاحیت شده تا کنون ۸۹۴ هزار نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و ۵۱۰ هزار نفر مبالغی بین ۳۰ تا بیش از ۴۰ میلیون تومان آورده واریز کرده‌اند.

 

 

منبع

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

نظر شما برای ما مهم است ❤️

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *