املاک پرند
املاک پرند

آنچه در این مقاله میخوانید!

تا کنون در مجموع ۵۶ هزار هکتار زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شده که قابلیت ساخت دو میلیون واحد در این اراضی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، تاکنون حدود ۳۲ هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده است. ۲۴ هزار هکتار زمین هم در کارگروه‌ها و شوراهای برنامه‌ریزی در مراحل الحاق است. در مجموع ۵۶ هزار هکتار از اراضی دولت در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد و بالغ بر دو میلیون واحد مسکونی می‌توان احداث کرد و با آنچه تاکنون اعلام شده ۱.۵ میلیون خانوار در این زمین‌ها می‌توانند صاحب خانه شوند.

این آمار را ارسلان مالکی ـ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده و گفته است: در طرح نهضت ملی مسکن همه ظرفیت‌های موجود در حوزه دولتی، خصوصی، بنیادها، نیروهای مسلح و… استفاده شده تا این مشکل حل شود. در حوزه اجرایی نیز از خود مالکی، از مردم از کارگزاران دولتی و حکومتی و قرارگاه‌ها و شرکت‌های انبوه‌ساز استفاده شده تا مشکل مسکن حل شود.

 

درخصوص میزان ثبت‌نام‌ها و تامین منابع نیز تا کنون یک میلیون و ۱۴ هزار نفر در پروژه نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده‌اند و ۶۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به حساب سازندگان واریز شده است. از این رقم حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان توسط متقاضیان و ۴۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک به پروژه‌ها تزریق شده است.

پایان سال گذشته تعداد افتتاح حساب‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ۸۹۴ هزار نفر بود که با توجه به یک میلیون و۱۴ هزار نفر فعلی، آمار از رشد ۱۳ درصدی متقاضیان موثر این طرح حکایت دارد.

پیشنهاد سردبیر
متقاضیان مسکن ملی پرندمنتظرند

بر اساس آمار اواسط ماه جاری، دولت سیزدهم یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله‌ی اجرا رسانده که ۱۵۰ هزار واحد به شکل گروهی، ۵۵۰ هزار واحد توسط انبوه‌سازان، ۱۱۵۰ واحد توسط نیروهای مسلح، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد خودمالکی، ۲۲۰ هزار واحد مسکن روستایی، اجرایی و عملیاتی شده است.

با توجه به این‌که بعضی متقاضیان توانایی پرداخت آورده را ندارند دولت قصد دارد در مواردی سهم آورده را پس از تکمیل واحدها از آنها دریافت کند. در هفته‌های اخیر با افزایش سقف تسهیلات از ۴۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان امیدواری به افزایش سرعت اجرای پروژه ها بیشتر شده است. از طرف دیگر وام ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای دهک‌های ۱ و ۲ و همچنین وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای دهک‌های ۳ و ۴ به تصویب رسید. هر دوی این وامها با نرخ سود دو درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

 

منبع

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *