املاک پرند
املاک پرند
مترو پرند

آنچه در این مقاله میخوانید!

تکمیل پروژه مترو تهران ـ پرند به طول ۵۰ کیلومتر که تا فرودگاه امام (ره) از سال‌ها قبل تکمیل شده و ۱۸ کیلومتر آن تا شهر جدید پرند از حدود ۱۶ سال قبل باقی‌مانده سال‌هاست در انتظار تامین منابع مالی به سر می‌برند وعده تکمیل آن در دوره‌های گذشته دائما تجدید شد.

از اوایل سال گذشته با استفاده از تهاتر اراضی شرکت عمران با پیمانکار پروژه، روند اجرای این خط شتاب گرفت و قرار بود تا دهه فجر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد که نشد. رقمی که در ماه‌های پایانی سال گذشته برای تکمیل طرح مترو پرند تخمین زده شد ۲۱۰ میلیارد تومان بود.

 

اواخر سال قبل اعلام شد که پروژه مترو شهر جدید پرند تا خرداد ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود. در این خصوص به تازگی علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، تکمیل و راه‌اندازی متروی تهران- فرودگاه امام‌خمینی – پرند به طول ۱۸ کیلومتر در بهار سال جاری را از جمله برنامه‌های این شرکت عنوان کرده است.

هفدهم آذرماه، رییس‌جمهور از طرح مترو پرند بازدید کرد که در جریان این بازدید، محسن هرمزی ـ مدیرعامل شرکت مترو تهران ابراز امیدواری کرد که تزریق ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه نقدی امسال این خط در مصوبات سفر استانی لحاظ شود.

بر اساس برنامه‌ریزی اولیه، خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده است، اما ۱۸ کیلومتر پایانی که شاه بیت خط متروی پرند است با اقداماتی که اخیرا انجام شده در آستانه‌ی بهره‌برداری قرار دارد./

پیشنهاد سردبیر
چگونه در طرح نهضت ملی مسکن پرند ثبت نام کنیم؟

 

منبع

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *