املاک پرند
املاک پرند

آنچه در این مقاله میخوانید!

نماینده مجلس مدعی شد که اجرای دقیق و کامل سامانه املاک، از احتکار زمین و مسکن جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش املاک پرند، اقبال شاکری با اشاره به سامانه املاک و اسکان که تجمیع‌کننده همه قوانین دیگر در حوزه مسکن است، گفت: این سامانه که مانند ثبت احوال است ، باید تکمیل شود.

او افزود: در زمینه زمین و مسکن این سامانه اصلی محسوب می‌شود که در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی است و همه اطلاعات باید در خدمت نسل جدید قرار گیرد. شاکری ادامه داد: در مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی ذکر شده بود که مردم باید با خوداظهاری ، اطلاعات خود را در این سامانه درج کنند که تعدادی از مردم همکاری نکرده و لذا این سامانه تکمیل نشده است.

این نماینده مجلس گفت: وقتی این سامانه تکمیل شود، وزارت اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و… به اطلاعات دسترسی داشته و خواهد توانست اقدامات و خدمت‌رسانی خود را کامل اجرایی کند.

او تأکید کرد که چنین مصوبه‌هایی انقلابی و پیش رو است و از این ‌رو اطلاعات نباید به‌صورت دستی در دسترس قرار گیرد؛ بلکه باید از طریق سامانه استفاده شود، در غیر این صورت اگر اطلاعات یک مراجعه‌کننده در دسترس نباشد، ابتدا باید آن را در سامانه تکمیل کند و این مسئله باعث می‌شود اطلاعات کد پستی و کد ملی که شاخصه اصلی جی آی اسِ زندگی شهری است، همواره در دسترس باشد.

شاکری افزود: اطلاعات باید حتماً داده شود؛ چرا که احتکار اطلاعات صورت می‌گیرد؛ ولی پیش‌تر این اطلاعات داده نمی‌شود و اعمال قانون هم صورت نمی‌گرفت؛ ولی در حال حاضر سازمان بازرسی موظف شده است دستگاه‌هایی که اطلاعات و سامانه‌های جزئی‌تر را در اختیار دارند، این داده‌ها را در سامانه املاک ثبت نمایند. در غیر این صورت سازمان بازرسی اعمال قانون خواهد کرد و بازه زمانی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد سردبیر
فروش مسکن ملی حق مردم است!

وی ابراز خرسندی کرد که قوانین اخیر مجلس قابل‌اجرا و پیگیری است و ازاین ‌رو سکوهای اطلاعاتی پیش‌بینی‌شده است تا مراجعه‌کنندگان بتوانند از منزل نیز به سامانه مراجعه کرده و لزومی برای مراجعه به اداره یا سازمانی خاص نباشد.

شاکری همچنین در واکنش به سؤال یکی از شنونده‌های رادیو گفت‌وگو مبنی بر تأثیر سامانه املاک بر بازار مسکن و اجاره‌بها، این چنین پاسخ داد: اگر بخواهم درباره میزان تأثیر سخن بگویم، نمی‌توانم؛ ولی تأثیر صددرصدی دارد.

او گفت: این قانون و سامانه از احتکار زمین و مسکن جلوگیری می‌کند؛ از این ‌رو احتکار توسط بانک، اشخاص، ادارات و سازمان‌ها صورت نگرفته و این املاک به چرخه ساخت ‌و ساز باز خواهند گشت و قطعاً بر اجاره‌بها و قیمت تأثیر می‌گذارد.
شاکری همچنین تأکید کرد که ما در این زمینه از دیگر کشورهای دنیا عقب‌تر هستیم.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *