املاک پرند
املاک پرند
قیمت مسکن ملی

آنچه در این مقاله میخوانید!

افزایش قیمت هر متر مسکن ملی تا ۱۲ میلیون

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از افزایش واحدهای پروژه «نهضت ملی مسکن» خبر داد و گفت که این واحدها با قیمت هر متر مربع ۵ تا ۱۰ میلیون تومان شروع شده که ممکن است با ١٢ میلیون تومان تمام شوند.

این درحالی است که رسانه‌ها پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ تمام شده تا هر متر مربع ۱۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

روح الله اکبری همچنین می‌گوید که ساخت یک میلیون و ٩٠٠ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده‌ است.

خبرگزاری ایلنا ۲۳ آبان ماه به وضعیت مسکن ملی پرداخته و نوشته بود که افزایش قیمت تمام شده «مسکن ملی» از ۴ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان و وضعیت بحرانی معیشت باعث شده است تا متقاضیان این خانه‌ها توان پرداخت «آورده» خود را نداشته باشند.

براساس اعلام ایلنا، این موضوع باعث قرار گرفتن کارگران در نوبت حذف از «طرح ملی مسکن» شده است.

روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز در گزارشی در ۲۱ آبان ماه نوشت که در دو سالگی طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال، حجم عرضه موثر، ۶۰۰‌ هزار واحد و تقاضای موثر نیز ۶۵۰‌ هزار نفر است.

به نوشته این روزنامه طرح ساخت «مسکن‌ ملی» ۲ ساله شد؛ اما «تقاضای پای‌کار» و «تیراژ ساخت» هر دو کمتر از نصف هدف مصوب است.

افزایش مکرر قیمت مسکن ملی به یکی از چالش‌های متقاضیان تبدیل شده؛ به طوری که قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع در سال ۱۴۰۰ برای متقاضیان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است. درحالی که قرارداد متقاضیان با نرخ سال ۱۴۰۰ بوده و پرداخت‌ها نیز باید بر همان اساس صورت می‌گرفت.

پیشنهاد سردبیر
چگونه در طرح نهضت ملی مسکن پرند ثبت نام کنیم؟

افزایش قیمت به گونه‌ای بوده است که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید چهارم آذرماه سال ۱۴۰۱ گفته بود: «هزینه ساخت هر واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با مدیریت دولت در تامین مصالح و استفاده از روش انبوه سازی متری ۶/۵ میلیون تومان است.»

علیرضا جعفری توضیح داده بود: «همان رقم متری ۴/۵ میلیون تومان مبنای ساخت هر متر واحدهای نهضت ملی مسکن است که از سوی معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ اعلام شد، البته این رقم با لحاظ شاخص‌های تورمی سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ اعلام شد و وقتی به‌روزرسانی کردیم در سال ۱۴۰۱ به رقم متری ۶/۵ میلیون تومان رسیدیم.»

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران نیز ۱۷ خرداد امسال از موافقت وزارت راه و شهرسازی با قیمت ۱۰ میلیونی ساخت «مسکن ملی» خبر داده بود.

روزنامه دنیای اقتصاد در ۲۱ آبان ماه نوشت که پیش‌بینی می‌شود که هزینه تمام شده مسکن ملی تا ۱۵ میلیون تومان برای هر متر مربع افزایش پیدا کند.

همین مشکلات باعث شد تا مقام معظم رهبری ۲۱ آبان ماه به وزارت راه و شهرسازی اجازه بدهد تا دو میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای تامین مالی بخشی از پروژه‌های «نهضت ملی مسکن دریافت» هزینه کند.

👇جهت مشاوره رایگان خرید و فروش امتیاز مسکن ملی پرند  کلیک کنید 👇👇

خرید و فروش مسکن ملی پرند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 166

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

پیشنهاد سردبیر
پروژه مسکن ملی ماهان البرز فاز ۷ پرند

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *