املاک پرند
املاک پرند
مترو پرند افتتاح نمیشود

آنچه در این مقاله میخوانید!

آماده نبودن امکان بهره مندی از ظرفیت برق مترو پرند| شرکت «بهره برداری» هزینه مشارکت را پرداخت نکرد!
شرکت برق منطقه ای تهران در واکنش به گزارش «معطلی مترو در ایستگاه برق» اعلام کرد که تاکنون شرکت بهره برداری مترو از ظرفیت برق تخصص یافته هیچگونه استفاده ای نداشته است.

 پیرو انتشار خبر در آن رسانه مورخ یکم آبان ۱۴۰۲ با عنوان ” اهالی پرند از گلایه پُرند؛ معطلی مترو در ایستگاه برق 

استاندار: افتتاح در آبان قطعی است” توضیحاتی از سوی شرکت برق منطقه ای ارسال شد.

در گزارش یکم آبان ماه جاری آمده بود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار بود تا متروی تهران-پرند در هفته دولت وارد خط سرویس‌ دهی ‌شود. اما به دلیل عدم تامین زیرساخت لازم مربوط به تامین برق توسط وزارت نیرو باعث شد تا سرویس دهی به ساکنان شهر جدید پرند بارها و بارها به تاخیر بیافتد.

در آن گزارش تاکید شده بود که ظاهرا سریال راه اندازی مترو پرند تمامی ندارد و هر بار تمدید می شود اما این بار ظاهرا ماجرا تغییر کرده و آنطور که شهردار تهران و استاندار تهران وعده داده اند قرار است در هفته اول آبان ماه جاری مترو پرند به بهره برداری برسد.

شاید بیش از ۱۰ سال از آغاز اجرای مترو پرند می گذرد اما این پروژه در طی این سال‌ها تکمیل نشده و مرتب مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید وعده افتتاح آن را می دهند.

شرکت برق منطقه ای در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که تاکنون شرکت بهره برداری مترو از ظرفیت برق تخصص یافته هیچگونه استفاده ای نداشته و به نظر می رسد مشکلات فنی داخلی مترو از جمله آماده نبودن تاسیسات اتصال به شبکه سراسری برق از سوی مترو و یا سایر مواردی که از عهده این شرکت خارج است هنوز امکان بهره مندی از ظرفیت برق آماده مصرف را فراهم ننموده است.

پیشنهاد سردبیر
چطور اولین خونمون رو بخریم

«علیرضا فخاری» استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که افتتاح مترو پرند در مهر ماه به تاخیر افتاد. آیا بهره برداری مترو پرند در آبان ماه قطعی است؟ گفت: رسیدن مترو به شهرهای اقماری به خصوص شهر جدید پرند که تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر را نیز در خود جای داده است از درخواست مهم مردم این شهر در ۱۰ سال گذشته است.

 

فخاری: دولت سیزدهم راه اندازی مترو پرند را در دستور کار خود قرار داد و حتی قرار بود در مهر ماه این پروژه مهم نیز پس از تست گرم به بهره برداری برسد. اما به دلیل عدم تامین برق راه اندازی آن به تاخیر افتاد و قطعا در آبان ماه این افتتاح انجام خواهد شد

 

وی افزود: دولت سیزدهم راه اندازی مترو پرند را در دستور کار خود قرار داد و حتی قرار بود در مهر ماه این پروژه مهم نیز پس از تست گرم به بهره برداری برسد. اما به دلیل عدم تامین برق راه اندازی آن به تاخیر افتاد و قطعا در آبان ماه این افتتاح انجام خواهد شد.

 

 

زاکانی: مترو پرند آماده سرویس دهی است و تنها مشکل آن تامین برق آن است که وزارت نیرو قول داده است بزودی این مشکل برطرف شود

 

«علیرضا زاکانی» شهردار تهران نیز پیشتر در پاسخ به این پرسش که ساکنان شهر جدید پرند چه زمانی می توانند از مترو برای رفت و آمد به تهران استفاده کنند چرا که سالهاست وعده آن داده می شود؟

گفته بود که در هیات دولت به طور جدی موضوع مترو پرند را دنبال و پیگیری کردیم. مترو پرند آماده سرویس دهی است و تنها مشکل آن تامین برق آن است که وزارت نیرو قول داده است بزودی این مشکل برطرف شود.

پیشنهاد سردبیر
نقشه فاز سه پرند

متن کامل این جوابیه را با هم می خوانیم:

۱- برق مورد نیاز برای راه اندازی و بهره برداری مترو پرند از ابتدای مهرماه سال جاری توسط شرکت برق منطقه ای تهران تامین شده و در این خصوص هیچگونه مشکلی در سمت صنعت برق وجود ندارد.

متعاقب جلسات برگزار شده در استانداری تهران، به منظور فراهم نمودن زیرساخت تامین برق مترو پرند، متن قرارداد اولیه تنظیم و در اواخر شهریور ماه به امضاء طرفین رسیده است و با وجود آنکه طی این تفاهمنامه مقرر شد شرکت مترو در بخشی از هزینه زیرساخت تامین برق مشارکت نماید و کماکان هزینه مشارکت پرداخت نشده با این وجود شرکت برق منطقه ای تهران به منظور تأمین رفاه و آسایش شهروندان نسبت به آماده سازی و تحویل برق در خروجی پست مربوطه به شرکت مترو با ظرفیت ۵ مگاوات اقدام نموده است.

مشکلات فنی داخلی مترو از جمله آماده نبودن تاسیسات اتصال به شبکه سراسری برق از سوی مترو و یا سایر مواردی که از عهده این شرکت خارج است هنوز امکان بهره مندی از ظرفیت برق آماده مصرف را فراهم ننموده است

۲– باوجود آماده بودن امکان بهره برداری از برق تأمین شده،‌تا کنون شرکت بهره برداری مترو از ظرفیت برق تخصص یافته هیچگونه استفاده ای نداشته است.

به نظر می رسد مشکلات فنی داخلی مترو از جمله آماده نبودن تاسیسات اتصال به شبکه سراسری برق از سوی مترو و یا سایر مواردی که از عهده این شرکت خارج است هنوز امکان بهره مندی از ظرفیت برق آماده مصرف را فراهم ننموده است. با این وجود کماکان این ظرفیت در اختیار شرکت مترو بوده و در هر زمان قابل استفاده می باشد.

 

تأمین برق مستمر و پایدار شبکه مترو نیازمند توسعه شبکه زیرساخت مناسب با مشارکت شرکت های بهره بردار است که مترو تهران علاوه بر بدهی های قابل توجه جاری بابت هزینه برق مصرفی ،‌همواره به تعهدات پرداخت سهم مشارکت عمل نکرده است

۳- سالانه در کلان شهر تهران چندین ایستگاه مترو به بهره برداری می رسد و این شرکت مسئولیت تأمین برق آن را برعهده دارد.

پیشنهاد سردبیر
مترو پرند واقعا افتتاح می شود؟

تأمین برق مستمر و پایدار شبکه مترو نیازمند توسعه شبکه زیرساخت مناسب با مشارکت شرکت های بهره بردار است که مترو تهران علاوه بر بدهی های قابل توجه جاری بابت هزینه برق مصرفی ،‌همواره به تعهدات پرداخت سهم مشارکت عمل نکرده است.

با این وجود برق تهران با هدف تأمین رفاه مردم، ارائه برق مستمر و پایدار به نقاط مورد نیاز شبکه مترو در هر شرایط را از اولویت های اصلی خود قرار داده و حداکثر تلاش و ظرفیت خود را برای تحقق این مهم به کار بسته است.

به گفته بسیاری از کارشناسان مترو پرند در بهمن یا اسفند ماه و نزدیک شدن به زمان انتخاب مجلس شورای اسلامی افتتاح خواهد شد و بهترین وقت سرمایه گذاری در این شهر همین حالاست چرا که در کمتر از چند ماه دیگیر با افزایش تقاضا برای خرید املاک در پرند قطعا با افزایش قیمت چشمگیری روبرو خواهیم بود .

برای مشاوره خرید و فروش املاک در پرند می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

به شما کمک میکنیم تا مهم ترین معامله زندگی خود را در کمال آرامش و اطمینان بگیرد .

09121281328

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *