املاک پرند
املاک پرند

براساس آخرین مصوبه شورايعالي شهرسازي و معماري  ( مصوبه سال 86 ) سقف جمعيت پذيري شهر جديد پرند به 485/000 نفر جمعيت افزايش يافته است. که بر اساس آخرین اخبار دریافتی این سقف در طرح جامع جدیدی که تصویب شده ولی هنوز ابلاغ نشده به 850/000 نفر افزایش یافته است

بنابر مطالعات طرح جامع 1385 تهران، حدود شهر تهران با توجه به الزامات زيست محيطي و ضرورت حفاظت و مديريت يکپارچه محدوده بلافصل پیرامون شهر به ترتيب زير تعريف شده است.

  • از جنوب به رودخانه شور (طبق مسير مشخص شده در نقشه)
  • از شمال به خط الراس البرز، بين حوزه هاي آبخيز سد کرج و لتيان
  • از شرق به رودخانه جاجرود تا مرز شمالي شهرستان پاکدشت و سپس مرزهاي غربي شهرستان های پاکدشت و ورامین (بر اساس نقشه رسمي وزارت کشور در بهار 1385).
  • از غرب به مرزهاي غربي شهرستان تهران، رباط کريم و بخشي از شهرستان شهريار که در حوزه نفوذ مستقيم تهران قرار دارد.
  • حريم شهر تهران در منتهي اليه غربي محدوده شهر، کمربند سبز حايل بين شهرهاي تهران و گرمدره است.

با توجه به حدود تعريف شده فوق و انطباق مرز جنوبي شهر جديد پرند با حد جنوبي حريم شهر تهران، شهر جديد پرند کاملاً درون حريم شهر تهران واقع شده است

با اين حال و با توجه به مغايرت هاي قانوني موجود در خصوص محدوده حريم شهر تهران و تا اصلاح و تصميم گيري مشخص در زمينه حريم شهر تهران، محدوده و حريم شهر پرند براساس مطالعات طرح جامع آن از شرق منطبق بر حريم شهر رباط کريم، از جنوب محدود به رودخانه شور و از غرب محدوده به مرز شهرستان شهريار و از شمال به ارتفاعات تخت رستم محدود مي گردد.

بر اين اساس تداخل حريم شهر تهران و شهر جديد پرند، به نوعي تناقض در ساختار مديريتي و حفاظتي پهنه حريم دو شهر است که قابل توجه مي باشد.

محدوده شهر جديد پرند از موقعيت استقرار منطقه اي خاصي برخوردار است که اعم ويژگي هاي آن را مي توان چنین برشمرد:

الف- نقطه تلاقي حوزه هاي كرج – شهريار و اسلامشهر – رباط کريم

محدوده مورد نظر به عنوان محل تلاقي و همپوشاني دو حوزه مهم مجموعه شهري تهران به شمار مي رود. که اولي (کرج – شهريار)، براساس مطالعات طرح مجموعه شهري محل استقرار 3/8 ميليون نفر و دومي (اسلامشهر- رباط کريم) محل سکونت 1/9 ميليون نفر در افق 1405 خواهد بود که در اين ميان نقش شهر جديد پرند با توجه به استقرار آن در محل تلاقي دو حوزه مذکور از اهميت قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

ب- قرارگيري در حدفاصل سه مرکز ملی تبادل کالا و مسافر کشور در فراسوي کمربند سوم تهران

موقعيت ويژه محدوده مورد مطالعه و قرارگيري آن در مجاورت سه مرکز مهم حمل و نقل کالا و مسافر کشور (فرودگاه بين المللي امام خميني، فرودگاه پيام و ايستگاه آپرين) با نقش و عملكرد هاي ويژه آنها اهميت خاصي را به اراضي و موقعيت استقرار شهر جديد پرند بخشيده است. اهميت موقعيت مذکور از آن جهت که در حال حاضر مقرر است دو منطقه ويژه اقتصادي نيز در اراضي فرودگاه امام و فرودگاه پيام احداث شوند قابل توجه خواهد بود (نقشه شماره 221-2).

ج-برنامه انتقال و تمرکز کل تاسیسات و ادارات گمرک تهران به اراضي مجاورت ايستگاه آپرين

يکي از طرح ها و برنامه هاي احتمالي و قابل تحقق مجاور اراضي پرند، برنامه انتقال و تمرکز كليه تاسيسات و ادارات گمرک تهران به اراضي مجاور ايستگاه آپرين است که با انتقال و تمرکز تاسيسات مذکور، اهميت نقش پذيري و کارکرد خدماتي محدوده مورد مطالعه ارتقاء خواهد يافت. نقشه شماره 221-3 موقعيت تقريبي استقرار تاسيسات گمرک در مجاورت اراضي محدوده طرح را نشان مي دهد.

د- قرارگيري محدوده استقرار پرند در يكي از سه راس مثلث تهران – کرج- پرند

نکته قابل توجه ديگر در خصوص موقعيت شهر جديد پرند، قرارگيري اين شهر در يکي سه راس مثلث ارتباطي كانون هاي جمعيتي مهم تهران – کرج – پرند مي باشد. اين ارتباط دو سويه در هر ضلع، از نقطه نظر تمرکز جمعيتي – فعاليتي، اشتغال و به تبع آن اقتصاد قابل بررسي ميباشد همگام با توسعه آتي شهر جديد پرند بر اساس چشم انداز آتي، مي توان اميد داشت اين کانون جمعيتي به همراه دو کلانشهر مذکور به يکي از مراکز مهم (و به عنوان کلانشهر آتي) در مجموعه شهري تهران با توان جذب جمعيتي بالا تبديل شود.

هـ – مجاورت با شبکه هاي مهم ارتباطي

ايجاد دسترسي سريع و آسان به مراکز مختلف و ایجاد شبکه حمل و نقل با کارايي بالا يكي از نكات طراحي و مكان يابي شهر در محدوده فعلي آن است. آزادراه تهران – ساوه، فرودگاه بين المللي امام، آزادراه تهران – قم، راه آهن تهران – جنوب و راه آهن شهري تهران – پرند بيانگر قرارگيري شهر پرند در محل عبور شريان هاي اصلي كشور است که برنامه هاي اتصال شهر به شبکه مترو و اتوبوس هاي شهري و قطار بين شهري نيز از ديگر نقاط قوت شهر در زمينه حمل و نقل عموم

نقشه پرند
نقشه پرند
نقشه پرند
نقشه شهر جدید پرند

نقشه شهر جدید پرند (املاک پرند)09121281328

نقشه فاز سه مپسا
نقشه فاز 3 مپسا
نقشه فاز 4 پرند
نقشه فاز 4 پرند
نقشه فاز 2 پرند
نقشه فاز 2 پرند

نقشه پروژه کیسون پرند
نقشه پروژه کیسون پرند
نقشه هسا پرند
نقشه هسا پرند فاز 6
نقشه مپسا پنج 5
نقشه مپسا 5
نقشه شهرک آسمان پرند
نقشه کوزو 6
نقشه پرند
نقشه جنوب فاز 4 پرند
نقشه جنوب فاز 4 پرند

ي در آينده به شمار مي رود

شهر جدید پرند به دلایل مختلف که تعدادی از آنها در زیر ذکر میشود اهمیتی فوق العاده داشته و آینده درخشانی برای آن پیش بینی می شود ::

1 – مساحت نهائی شهر پرند 25000 هکتار (در قالب 15 فاز مسکونی – شهرک صنعتی – ناحیه نمایشگاهی – پارک جنگلی و 6 منطقه تفریحی ) معادل یک سوم شهر تهران در نظر گرفته شده است.

2 –  نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام

3 – ساخت بیش از یکصد هزار واحد پروژه مسکن مهر در این شهر

4 – به دلیل قرارگیری پرند در محدوده سه استان تهران – البرز و مرکزی در حال حاضر پرند از لحاظ اداری و تقسیمات کشوری بلاتکلیف است به همین دلیل زمزمه های در وزارت مسکن ، شورای عالی شهرسازی و معاونت ریاست جمهوری (شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی) مبنی بر تبدیل پرند به منطقه آزاد تجاری شنیده می شود .

5 – فاز های 6 و 7 پرند به وسیله جاده ای که از بین کوه های تخت رستم می گذرد و در حال ساخت است به کرج متصل می گردد .

6 –  ساخت بیش از 15000 واحد با کیفیت توسط شرکت های خصوصی و مردم

7 –  اختصاص خط 1 مترو تهران به پرند و تکمیل آن در آینده نزدیک که در این صورت پرند به طور مستقیم و بسیار سریع به مناطق شمالی تهران متصل می گردد .

8 – وجود شهرک صنعتی 500 هکتاری اختصاصی شهر که به شدت در حال گسترش است و تا 500 هکتار دیگر قابل توسعه است.

9 –  نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

10 – قرار گرفتن در مسیر راه آهن سراسری کشور و وجود خط فعال ریلی تهران – پرند جهت جابجائی بار و مسافر

11 – دارا بودن 2 نیروگاه اختصاصی برق

12 – شروع به کار عملیات ساخت نمایشگاه بین المللی اکسپو و بهره برداری از آن تا آخر سال 1395 و احتمال انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به پرند .

13- تهیه مقدمات طراحی و ساخت مرکز تجارت جهانی پرند.

14-  ساخت دریاچه مصنوعی و پارک آبی 35 هکتاری در جنوب فاز 2

15-  طراحی و جانمائی پارک دیزنی لند با امکانات تفریحی منحصر به فرد در کشور *** در مرحله جذب سرمایه گذار و شروع عملیات زیرسازی  در ارتفاعات شمالی شهر .

16- وجود شهرک سینمائی در نزدیکی پرند.

17- طراحی و جانمائی دهکده المپیک جهت انتقال دهکده المپیک تهران در آینده به دلیل نزدیکی به فرودگاه

18- افتتاح بزرگ ترین کارتینگ اتوموبیل رانی کشور در جنوب فاز صفر.

19 – وجود یکی از بزرگترین سایت های دانشگاهی کشور به مساحت 400 هکتار که به شدت در حال توسعه است و در حال حاضر روزانه بیش از بیست هزار دانشجو را آموزش می دهد .

20 – ساخت بزرگترین مرکز تفریحی ، اقامتی ایران ( سرزمین ایرانیان ) در جنوب پرند با مساحت 1400 هکتار شامل : کارتینگ ، پیست فرمول یک ، پیست آفرود ، پیست خاکی ، پیست موتور ، پیست موتور کراس ، زمین گلف ، دریاچه مصنوعی ، شهرک ویلایی مسکونی ، هتل ، شهر بازی ، شهر خودرو و……

21 – با تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت در مجلس و اختصاص زمین 450 هکتاری در پرند جهت این امر احتمال انتقال پایتخت اداری کشور به پرند بسیار قوت گرفته

22 –  آب و هوای سالم و معتدل در تمامی فصل ها

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا هر گونه سرمایه گذاری در شهر به خصوص در بخش املاک در آینده نزدیک بازدهی بسیار بالایی خواهد داشت