املاک پرند
املاک پرند
پرند تبدیل به بخش می شود

آنچه در این مقاله میخوانید!

پرند تبدیل به بخش می شود ؟ فرماندار رباط‌کریم از ارائه دستور لازم جهت بررسی تأسیس بخش پرند و حذف کد آبادی به مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور و قول پیگیری‌های لازم و مکاتبه موضوع برای طرح در هیئت‌وزیران خبر داد.

 به گزارش املاک پرند ، نظام ملکشاهی  در رابطه با «بخش شدن پرند» اظهار داشت: به‌منظور پیگیری امور دیداری با استاندار تهران به‌منظور پیگیری مکاتبات قبل و ایجاد بخش جدید به مرکزیت شهر پرند در تابعیت شهرستان رباط‌کریم و تحقق این خواسته به‌حق مردمی صورت گرفته است.

وی افزود: شهر پرند به‌عنوان پایتخت مسکن مهر ایران با وسعت 106 کیلومترمربع و قرار گرفتن در کنار سه آزادراه تهران- قم، تهران- ساوه، آزادراه‌های الغدیر در حال ساخت جنوب استان تهران و راه‌آهن سراسری شمال به جنوب کشور پتانسیل بخش شدن را دارد.

فرماندار رباط‌کریم در ادامه گفت: پیرو پیگیری‌های گذشته به‌منظور ضرورت تأسیس بخش پرند و حذف کد آبادی‌های قرار گرفته و الحاق یافته، برابر مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به شهر رباط‌کریم دستور لازم جهت بررسی به مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور ارائه و قول پیگیری‌های لازم و مکاتبه موضوع برای طرح در هیئت‌وزیران داده شد.

 

پرند تبدیل به بخش می شود
پرند تبدیل به بخش می شود؟

 

پرند شهرجدیدی است که اکنون با قدمت چندساله به گفته نماینده منطقه و مسئولانش جمعیت غیررسمی ۳۰۰هزار نفری درآن سکونت دارند.، به طوری که جمعیتش از شهر رباط کریم که پرند زیر مجموعه اقماری آن شده است نیز فزونی گرفته، به عبارتی فرزند(پرند) از پدر(رباط کریم) به لحاظ وسعت و جمعیت مدتهاست که بزرگتر شده است واین مقدمه ای است برای اینکه پرند مستقل شده وبه عنوان شهرستان صاحب فرمانداری،سازمانهای اداری مجزا و … شود.

 

 

ـ محمدمحمدی: وعده شهرستان شدن پرند از سوی مسئولان و نمایندگان پرند ورباط کریم در مجلس قرار بود محقق شود، ولی به نظر می رسد فعلا تنها پیشنهاد بخش شدن پرند مطرح شده است که با حضور موقت بخشدار مرکزی رباط کریم در پرند امید به بخش شدن این شهر کمی قوت گرفته است . علاوه براین ، موارد دیگری همچون راه اندازی متروی پرند ورباط کریم، دوخطه کردن ریل باس موضوعات گفت و گوی با نظام ملکشاهی،فرماندار و نماینده عالی دولت درشهرستان رباط کریم است که در ادامه می آید

گویا قرار بوده است در هفته دولت پرند به بخش تبدیل شود در حال حاضر وضعیت بخش شدن پرند به چه صورت است؟

بنده در هیچ کجا نگفتم که در هفته دولت بخشداری را در شهر پرند افتتاح می کنیم بلکه در افتتاحیه پروژه های شهرداری در هفته دولت استاندار تهران گفتند که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا مجوز بخش شدن شهر پرند را از دولت بگیریم که مکاتبات آن از طریق استانداری به وزارت کشور و از آنجا هم به هیئت دولت می رود، ولی هنوز مراحل نهایی را که باید تصویب شود، به ما ابلاغ نکردند 
از طرفی این پروسه طولانی شده است واز اختیار من و  آقای استاندار خارج شده است در واقع فرمانداری، استانداری و وزارت کشور پیشنهاد دهنده اند و باید به تصویب هیئت دولت برسد، لذا با دستور استاندارتوانستیم بخشدار مرکزی را در پرند مستقر کنیم و امیدواریم هیئت دولت هر چه زودتر این مصوبه را به تصویب برساند تا به بخش شدن پرند با جمعیت فعلی ۱۰۰ هزار نفر  و افق ۷۰۰ هزار نفر جامه عمل پوشیده شود تا هم بخش را در آنجا تاسیس کرده و هم بخشدار پرند را در همان جا مستقر کنیم

پیشنهاد سردبیر
اجرای کمک ۷۰۰ میلیارد ریالی شرکت عمران پرند به شهرداری پرند

به صورت صریح میفرمایید آیا امکان تبدیل پرند از شهر به شهرستان در آینده وجود دارد و آیا ایجاد یک فرمانداری ویژه مانند شهر جدید پردیس در شهرجدید پرند نیز امکان پذیر خواهد بود؟

ما به دنبال آن هستیم که ابتدا بخش را درپرند تاسیس کنیم وفعلا به دنبال شهرستان شدن پرند نیستیم ابتدا در تقسیمات کشوری پرند باید تبدیل به بخش شود و بعد از بخش شدن اگر موارد دیگر شامل آیتم های قانونی قطعاً آن سمت حرکت خواهیم کرد ولی فعلا برای تبدیل و بخش آن روستا نداریم به نظر من این نکته ها انحرافی است ما باید نگاه معقولانه بر اساس ضوابط و مقررات انتظار داشته باشیم تا انتظار نامعقول در جامعه ایجاد نکنیم و بعد نتوانیم پاسخگو باشیم.

در مورد دو خطه کردن ریل باس پرند و متروی تهران-پرند قرار است فرمانداری چه کاری انجام دهد؟

در هفته دولت موقت قراردادی را با شهرداری تهران بستیم
ولی شورای شهر تهران معتقد بود که اتصال مترو پرند خارج از محدوده کاری آنهاست این در حالی است که ما به شهرداری تهران پول دادیم و شهرداری همانطور که مترو را تا واوان آورده است وعملاً تنها ۵ کیلومتر تاپرند باقی مانده است لذا بدیهی است باید این خط تا پرند ادامه یابد.
هرچند شرکت عمران شهر جدید پرند و وزارت راه و شهرسازی این توانایی را دارند که مترو را به پرند برسانند بدون آنکه شهرداری تهران بخواهد این کار را انجام دهد ولی مدیرعامل مترو تهران گفته ما به شرطی خط مترو پرند راه اندازی می کنیم که خودمان آن را عملیاتی نماییم و بر اساس آیتم ها امکانات و تجهیزاتی که خودمان داریم عمل کنیم لذا فرمانداری با این پیشنهاد موافقت کرد و از این رو آقای استاندار نیز در آن دیدار قول دادند که تا خرداد سال ۱۴۰۰ مترو به پرند برسد.

 درحال حاضر متولی راه اندازی مترو در پرند کیست و علت به دراز کشیده شدن این طرح چیست؟

از نظر پیمانکاری متولی، شرکت عمران پرند است اما فعلا مجری طرح شهرداری تهران و شرکت بهره برداری مترو می باشد.ازطرفی علت طولانی شدن راه اندازی متروی پرند ورباط کریم این بوده که گویا مسئولان قبلی شهرستان رباط کریم، هیچگونه تعهدی‌بابت انجام کار به شهرداری تهران نداده بودند.

پیشنهاد سردبیر
کمبود اعتبار برای متروی پرند

 اگر شهرداری تهران به تعهدش عمل نکند، واکنش شما چه خواهد بود؟

باید شهرداری تهران به عنوان پیمانکار موظف به انجام کار است و گفته بودند که اگر شرکت عمران زیرساخت آن را بخواهد آماده کند شهرداری تهران آن را تحویل نمی گیرد چون ممکن است آن زیرساخت مدنظر شهرداری تهران نباشد اما در حال حاضر ما برای شهرداری تهران تعهد ایجاد کردیم و اراضی را در اختیار شهرداری تهران قرار دادیم که بیش از ۵۰ درصد حجم کاری است تا هر چه زودتر مترو پرند را راه اندازی کند و اگر انجام ندهد ما از راه قانونی اقدام خواهیم کرد.

در رابطه با دوخطه کردن ریل باس پرند- تهران که فعلا نمی تواند جایگزین مترو تا اطلاع ثانوی باشد چه کاری انجام شده است؟ 

جلساتی که با مدیرعامل راه آهن تهران برگزار کردیم آنها درخواستی از ما داشتند که شهرداران نصیرشهر پرند رباط کریم ۷۰ درصد خواسته آنها را اجابت کردند و ۳۰ درصد از خواسته‌های آنها مانده است که این بارندگی‌های اخیر کار ما را با وقفه مواجه کرده است که هر چه سریعتر باید این درخواستشان را انجام دهیم.

چرا پس از گذشت چند سال از انعقاد تفاهم نامه تحویل شهر به شهرداری هنوز این نهاد شهر را تحویل نگرفته است؟
از آنجایی که ۲۰۰ هزار نفر از مهر نشینان ارزش افزوده نمی‌گیرند اگر شهرداری بخواهد آنجا را تحویل بگیرد چه کاری می‌تواند برای مهرنشینان انجام دهد؟چون شهرداری دراین فازها با مشکل مالی مواجه می‌شود چون پولی بابت ارزش افزوده نمی گیرد.

ولی نماینده مجلس پرند ورباط کریم تاکید داشتند شهرداری ۴۰ میلیارد تومان پول بابت ارزش افزوده از استانداری و وزارت کشور می گیرد که حداقل ۲۰ میلیارد تومان آن متعلق به مهرنشینان پرند است؟

نمیدانم احتمالا شاید. باید بررسی کنم ولی درهرصورت شهرداری پرند در فازهای ۳ به بعد وجهی بابت ساخت و ساز دریافت نمی کند و از این رو درآمدی در این فازها ندارد.

ولی  طبق مستندات، شهرداری پرند از محل ساخت وسازهای تصاعدی فازهای ۳ تا۶ پرند و صدور مجوز وجه دریافت می کند. چگونه شما میفرمایید شهرداری پرند هیچ وجهی بابت ساخت وسازها دریافت نمی کند؟

آقای علیرضا عرب شهردار پرند با ارائه نقشه گوگل ارث در حضور کارشناسان استانداری و بازرسان وزارت کشور نشان داد که ساخت و ساز در پرند به صورت جهشی نبوده است بلکه نمودار کاهشی داشته است و حتی شهردار پرند گفته است که درآمدهای ما از این محل کاهش پیدا کرده است و این که اشاره می شود به صدور مجوز و کسب درآمد از ساخت وسازهای غیرقانونی، برخی معتقدند صدور مجوز در فازهای ۳ تا ۶ کارشرکت عمران بوده و برخی دیگر براین باورند شهردارقبلی اقدام به اینکار کرده است که اسناد آن نیز موجود است.

البته اگر به پرسشهای قبلی برگردیم می بینیم که شرکت عمران پرند معتقد است که ما شهر را تحویل شهرداری می دهیم اما شهرداری تحویل نمی گیرد؟

پیشنهاد سردبیر
معرفی بوستان بزرگ شهدای هسته ای پرند

البته ما متن توافق قبلی را به هم  زدیم، به نظر من تا وقتی زیر ساختها کامل نشده است شهرداری نباید شهر  را تحویل بگیرد، لذا هر کدام از فضاها و زیرساخت‌هایی که آماده باشد را یک به یک طی زمان به شهرداری تحویل میدهیم. 

برخی از مردم می گویند اخیرا تخلفات ساخت و ساز در پرند ۱۰۰ برابر شده است مردم می گویند چون بیشتر اعضای شورای شهر پرند همشهری آقای فرماندار هستند هر تخلفی بکنند کاری به آنها ندارد بنابراین سکوت آقای فرماندار در رابطه با تخلفات ساختمانی پرند خود نوعی تخلف است لطفا می فرمایید که در رابطه با تخلفاتی که در فاز ۰ تا ۳ پرند شدت گرفته است چه رویه ای را  پیش خواهید گرفت؟

شما بروید بر اساس گوگل ارث بررسی کنید اگر ما تخلفی داشتیم اعلام فرمایید نماینده ما آقای بخشدار در آنجا حضور دارد اگر تخلفی وجود با وجود دارد با ایشان حضوری بروید و و در صورت تایید به ما اعلام کنید از موقعی که بنده حضور داشتم چه در مجتمع ها و چه در شخصی ساز ها فردی و شخصی بحث قومیتی نیست و نظارت کامل وجود دارد.
در هر حال تخلف صورت می‌گیرد ولی شهرداری که نمی تواند مستقیما واحد متخلف را تخریب کند بلکه براساس ماده ۱۰۰ رای صادر می شود که این واحد یا ملک تخریب ویا جریمه شود منتها من به شهرداری گفتم که به شدت پیشگیری کنند.در مورد مسئولین قرار بود اموال خود را به صورت شفاف اعلام کنند. الان قانونی به قوه قضاییه ارائه شده که هر فردی که وارد شورا می شود باید اموال خود را به صورت شفاف اعلام کند .

حسابرسی وجود داشته باشد و این ذهنیت برای مردم به وجود نیاید تا کسانی که وارد شورا می شوند برای آن کیسه ای دوخته اند. آیا شما به عنوان نماینده دولت با قوه قضاییه همکاری دارید تا اعضای شوراها قبل از ورود به شورا ، اموال خود را رسما اعلام کنند؟

در مورد شوراها من نشنیدم که چنین قانونی ارائه شده باشد شاید در رابطه با رده ها و مسئولیت های بالای مملکتی این قانون حکمفرما باشد ولی درباره شوراها من چیزی نشنیدم و جایی هم نخوانده‌ام و احتمالاً باید بروم و دراین باره  بررسی کنم.

منبع : خبرآنلاین

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *