املاک پرند
املاک پرند
وام مسکن

آنچه در این مقاله میخوانید!

 وام مسکن
وام بانکی برای مسکن مهر پرند

وام مسکن مهر پرند وامی با سود 4 درصد است که به پروژه های مسکن مهر در کشور تعلق می گیرد.

بازپرداخت این وام طولانی مدت با اقساط پایین بوده و در این بخش به بررسی تمام جزئیات این وام در شهر پرند می پردازیم.

 

وام مسکن مهر اختصاص یافته به واحدهای مسکن مهر پرند در ابتدای شروع پروژه 100هزار واحدی این شهر (سال91) 25 میلیون تومان بود که با طولانیشدن پروژه این وام در اواخر سال 93 افزایش یافت و به 30 میلیون تومان رسید. اما اواخر سال 95 و با توجه به عدم تکمیل پروژه های مسکن مهر در شهر پرند سقف این وام برای واحدهایی که فروش اقساطی نشده بودند با افزایش 10 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان رسید.

 

مدارک لازم برای تشکیل پرونده وام مسکن مهر پرند:

مدارک لازم برای وام
مدراک لازم برای وام مسکن مهر پرند

سفته به مبلغ 80 میلیون تومان (هزینه خرید 80 میلیون تومان سفته: هرچند که دکه های روزنامه فروشی و … هم سفته می فروشند ولی مطمئن ترین جا برای خرید سفته بانک ملی است. طبق قوانین جدید (سال96) به ازای هر یک میلیون تومان سفته می بایست 500 تومان پرداخت کنید. لذا برای گرفتن 80 میلیون تومان سفته باید حدود 40 هزار تومان به بانک ملی بپردازید.)

 

اصل و کپی قرارداد5 برگی ضد جعل (قراردادی که توسط کارگزاری مسکن مهر در شرکت عمران به متقاضی مسکن مهر ارائه می شود و معتبرترین سند واحدهای مسکن مهر در حال حاضر می باشد.)

 

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی وام گیرنده و ضامن (تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی بصورت پشت و رو) یک سری برای وام گیرنده و یک سری برای ضامن.

 

در صورتی که پرونده وکالتی باشد (شما از کسی خریده باشید و متقاضی ثبت نامی نباشید) کپی شناسنامه و کارت ملی نفر اول (موکل) الزامی است.

 

مبلغ و میزان وام مسکن مهر پرند:

 

وام مسکن مهر اختصاص یافته به واحدهای مسکن مهر پرند در ابتدای شروع پروژه 80 هزار واحدی این شهر (سال91) 25 میلیون تومان بود که با طولانی شدن پروژه این وام در اواخر سال 93 افزایش یافت و به 30 میلیون تومان رسید. اما اواخر سال 95 و با توجه به عدم تکمیل پروژه های مسکن مهر در شهر جدید پرند سقف این وام برای واحدهایی که فروش اقساطی نشده بودند با افزایش 10 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان رسید.

 

سوال: منظور از واحدهایی که فروش اقساطی نشده اند چه واحدهایی می باشد؟

شرایط ضامن وام مسکن مهر

متقاضیان محترم بعد از تشکیل پرونده برای وام مسکن مهر و تقسیط وام واحد مسکن مهر تحت مالکیت خود می بایست اقدام به معرفی ضامن نمایند.

هرچند که در فروردین ماه سال 97 مدیرعامل شرکت عمران و پس از آن قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و … همه و همه از جایگزینی سفته بجای ضامن وام مسکن مهر می گفتند، نهایتا این اتفاق میسر نشد و همچنان ارائه ضامن در حالت عادی الزامی است.

 

ارائه ضامن:

به گفته  مشاور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مرحله اول تشکیل پرونده نیازی به حضور ضامن نیست.

اگر ضامن كارمند يا كاسب مورد تاييد بانك داريد دیگر نیازی به ارائه سفته 80 میلیونی نمی باشد، اما اگر ضامن نداريد بایستی به ميزان مبلغ اصل و سود تسهيلات سفته به بانك ارائه نماييد و پشت و روی سفته را یکی از بستگان درجه يك شامل همسر ،پدر ،مادر ،برادر ،خواهر يا فرزند بالاي ١٨ سال متقاضی امضا كند و تحويل باجه بانک دهيد.

 

همچنین در خصوص جایگزینی سفته بجای ضامن معتبر چهارم مردادماه 98اعلام شد:

 

بر اساس توافق شركت عمران شهر جديد پرند و بانك مسكن ، مشكل صدور دفترچه اقساط واحدهاي مسكن مهر از طريق ارائه سفته برطرف شد.

ايسنا در گزارشي نوشت، مساله معرفی ضامن به بانک براي دريافت دفترچه فروش اقساطي مسكن مهر پرند سرانجام طي جلسه‌اي با حضور اعضاي هيات‌مديره شركت عمران و بانک مسكن مورد بررسي قرار گرفته و قرار شده متقاضيانی كه ضامن ندارند مشروط بر اينكه شركت عمران تعهد كند پايان كار را ظرف شش ماه اخذ خواهد كرد مي‌توانند سفته ارايه دهند.

 

در این جلسه که در شرکت عمران شهر جدید پرند و با حضور مشاور محترم قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و بانک مسکن استان تهران برگزار شد مقرر گردید متقاضیان نسبت به معرفی ضامن معتبر (کارمند یا کاسب با جواز کسب) به همراه سفته اقدام کنند.

 

خادمیان افزود: همچنین چنانچه کسی ضامن ندارد براساس هماهنگی انجام‌شده شرکت عمران شهر جدید پرند و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نسبت به ارائه یک تعهدنامه مبنی بر اینکه اولاً ظرف شش ماه پایان کار را اخذ خواهند کرد و دوما سند اعیانی را نزد بانک به‌هیچ‌عنوان تحویل متقاضی ندهد مگر آنکه اقساط معوقه نداشته باشند و ثالثاً شرکت عمران شهر جدید پرند و ارزیاب بانک به‌اتفاق اعلام کنند که این پروژه خلاف ساختمانی ندارد، به این ترتیب بانک مسکن با اخذ این نامه با اخذ سفته با امضای یکی از بستگان درجه‌یک متقاضی نسبت به صدور کارت قسط سریعاً اقدام کند.

 

ارائه گواهی:

شما می بایست علاوه بر ارائه ضامن گواهی اشتغال به کار وام گیرنده یا ضامن را نیز اراده کنند. همچنین هر گواهی معتبری که نمایانگر منبع و میزان درآمد وام گیرنده یا ضامن باشد نیز می تواند جایگزین گواهی اشتغال به کار باشد.

 

گواهی اشتغال به کار گواهی است از سوی محل کار شما مبنی بر وضعیت اشتغال شما (درج تاریخ بکارگیری و سابقه اشتغال شما) در آن محل و مقدار درآمد دریافتی شما که می تواند از سوی یک شرکت دولتی، خصوصی یا هر شخص دیگری که شما برای آن کار می کنید صادر شود.

 

عنوان نامه هایی که از سوی محل کار برای گواهی معتبر کسب درآمد و یا برای معرفی ضامن به بانک مورد نیاز است، بایستی مخاطب آن بانک مسکن شعبه پرند کد 4168 باشد. شماره تلفن بانک مسکن شعبه پرند 56724440 ـ 021 به ادرس شهر پرند فاز 2 میدان استقلال 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

این مطالب را هم بخوانید!
آغاز پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی
افزایش قیمت مسکن ملی پرند
قیمت مسکن ملی به متری 20 میلیون رسید!

نظر شما برای ما مهم است ❤️

  1. فریب خوردم از مسکن مهر
    فریب خوردم از مسکن مهر 28 اردیبهشت 1399

    چرا قانون شرایط وام مسکن پرند
    سفته رو اعلام کرده 80 میلیون ولی بانک‌داره 90 میلیون سفته میگیره
    و دوم باز تو همون قوانین ثبت شده که اگه ضامن کارمند یا کاسب مورد تایید بانک نداری میتونی به جای ضامن سفته 80 میلیونی رو ارائه بدی چرا بانک داره هم 80میلیون سفته میگیره و هم ضامن میخواد واسه پرداخت وام عجب غلطی کردیم ما از اول با این مسکن دق نه مهر

  2. زهرا کاردار
    زهرا کاردار 21 اسفند 1398

    سلام
    وام مسکن مهر من که منقلش کردم هنوز به اسممه و تمیتونم دیگه وام بگیرم چرا ؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *