املاک پرند
املاک پرند
رکود انتظاری

رکودِ انتظاری با قیمت مسکن چه کرد؟

رکود انتظاری با قیمت مسکن چه کرد؟

مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در دوره رکود انتظاری بازار مسکن طی خرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۳ درصد افزایش یافته است.

تقریبا از آبان ماه سال گذشه بازار مسکن کشور وارد یک دوره کوتاه مدت رکود انتظاری شده است.

چند دلیل عمده برای این رویداد وجود دارد که مهم ترین آنها انتظار مردم برای روی کار آمدن دولت سیزدهم و اجرای برنامه‌های اعلام شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب برای بخش مسکن است.

در این وضعیت بانک مرکزی جدیدترین گزارش را از تحولات بازار مسکن منتشر کرده است. بر این اساس متوسط قیمت مسکن در تهران آخرین ماه بهار امسال با رشد ۳ درصدی نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۲۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسیده است.

بیشترین متوسط قیمت همچنان در اختیار منطق یک است. هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۶۶ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان است. کمترین متوسط قیمت نیز با ۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ است.

یکی از نکات جالب توجه در تحولات بازار مسکن خردادماه تهران، افزایش حدود ۳۰ درصدی معاملات مسکن است که ابته نسبت به خرداد ۹۹ بالغ بر ۵۲٫۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. مسئله‌ای که به انتظار اشاره شده در ابتدای گزارش مربوط می‌شود.

متوسط قیمت مسکن مردادماه سال ۹۲ بالغ بر ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بود که در ماه ۹۵ حضور دولت حسن روحانی با رشد ۶۷۴ درصدی به ۲۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 

همچنین متوسط قیمت املاک پرند در سال 99 در املاک شخصی ساز که شامل فاز صفر و یک و دو بخشی از فاز سه می شود ؛ 9 میلیون تومان بوده .

که این قیمت در  بهار سال 1400  به صورت میانگین 10 میلیون تومان میباشد.

 

پیشنهاد سردبیر
معرفی پروژه کیسون پرند+فیلم بررسی

پیش بینی می شود بعد از دوران رکود انتظاری ایجاد شده رونق ایجاد شده که در اثر افزایش تقاضا صورت خواهد گرفت و نتیجه آن افزایش ناگهانی و جهشی قیمت ها خواهد بود؛ لذا پیشنهاد میشود قبل از ورود به مرحله رونق و افزایش ناگهانی قیمت ها اقدام به خرید نمایید .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط