املاک پرند
املاک پرند
قیمت ارزان میشود

تاثیر اجرای مالیات بر خانه‌های خالی بر بازار مسکن

هشت سال است که وزارت راه و شهرسازی وعده دریافت مالیات از خانه‌های خالی  خرید آپارتمان در پرند و  قیمت آپارتمان در پرند را می‌دهد. سال ۱۳۹۱ بود که دولت پیشنهاد اخذ مالیات از خانه‌های خالی را به مجلس ارائه داد و حالا در دولت حسن روحانی اجرای اخذ مالیات جدی‌تر شده است. حالا ظاهرا قرار است این طرح به مرحله اجرا برسد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی هم برای چندمین بار وعده داده است که در تابستان امسال برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند، صادر شود.

در همین حال یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا ارسال برگه‌های مالیاتی برای مالکان خانه‌های خالی بر کاهش قیمت خانه اثرگذار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی شعاری است که وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای آن به مردم وعده داده است. اینکه دولت در نظر دارد بابت خانه‌های خالی مالیات اخذ کند، گام درستی است. در این شرایط وزارت راه و شهرسازی می‌خواهد تا شعار «اخذ مالیات از خانه‎‌های خالی» را محقق کند که این هدف گامی جهت فرهنگسازی است.

منصور غیبی افزود: برای کاهش قیمت مسکن باید اقدامات دیگری در نظر گرفت. اینکه بگوییم با اخذ مالیات، قیمت هر متر خانه ۱۰ میلیون تومان ارزان خواهد شد، چنین نیست. بلکه با اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌توان فرهنگسازی کرد؛ به طوری‌که افراد با دارایی بیشتر باید مالیات سنگین‌تری هم پرداخت کنند.

مردم برای حفظ سرمایه خانه می‌خرند

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با افزایش قیمت مسکن آیا همچنان تب تقاضای خرید خانه در بازار وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: در سالیان گذشته قیمت مسکن هر پنج سال یک بار حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یافت، این در حالی است که قبل از نوروز ۱۳۹۹ متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۱۲ میلیون تومان بود اما حالا متوسط قیمت مسکن به ۱۵ میلیون تومان رسیده است. با این شرایط اما همچنان برای خرید خانه در تهران تقاضا وجود دارد.

غیبی بیان کرد: در حال حاضر میزان تقاضایی که برای خرید مسکن در تهران وجود دارد لزوما تقاضای مصرفی نیست، خیلی از کسانی که امروز در بازار مسکن ورود کرده‌اند، متقاضیانی هستند که برای حفظ سرمایه‌های خود خانه می‌خرند.

منبع :تجارت نیوز

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها