املاک پرند
املاک پرند
5600 ساله پرند

ساختمان اداری بزرگ با تاریخی در حدود ۵۶۰۰ در پرند

رئیس اداره میراث فرهنگی رباط‌کریم از کشف بقایای یک ساختمان اداری بزرگ با تاریخی در حدود ۵۶۰۰ سال قبل به همت کاوشگران در اطراف محله پرندک رباط‌کریم خبر داد.

5600 ساله پرند

 حمید کریمی رئیس اداره میراث فرهنگی رباط‌کریم از کشف بقایای یک ساختمان اداری بزرگ با تاریخی در حدود ۵۶۰۰ سال قبل توسط کاوشگران در اطراف محله پرندک رباط‌کریم خبر داد و با اشاره به یافته‌های ارزشمندی که توسط کاوشگران کشف‌ شده، اظهار داشت: در اولین مرحله کاوش باستان‌شناسی در محوطه باستانی پرندک، چند نقش اقتصادی و ظروف شکسته پرداخت جیره به کارگران به دست آمده است‌.

 

وی از ویژگی‌های مهم این بنا، به کف‌سازی چند لایه خاک و قلوه‌سنگ به همراه آثار رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این بنا شباهت زیادی به ساختمان اداری دارد. هرچند برای اطمینان بیشتر باید منتظر پایان فاز اول کاوش در این تپه باشیم.

کریمی هدف از این سلسله کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه باستانی را کسب اطلاعات ارزشمند برشمرد و ادامه داد: تحقیقات همکاران باستان‌شناس ما در بررسی‌ها و مطالعات نشان می‌دهد رباط کریم حدود ۷ هزار سال قدمت دارد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی رباط‌کریم گفت: هم اکنون در دو شهرستان رباط‌کریم و بهارستان ۳ تپه تاریخی میمنت‌آباد، چخماق‌تپه و تپه پرندک توسط کارشناسان ما در دست کاوش و بررسی است و یافته‌های ارزشمندی هم به دست آمده و به محض پایان کاوش‌های نهایی، گزارش‌های تکمیلی اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها