املاک پرند
املاک پرند
پرند

ظرفیت پرند برای تبدیل به هاب گردشگری منطقه| سرمایه گذاری ۳۷ شرکت دانش بنیان در آیلند

ظرفیت پرند برای تبدیل به هاب گردشگری منطقه| سرمایه گذاری ۳۷ شرکت دانش بنیان در سرزمین ایرانیان

موسوی، موسس سرزمین ایرانیان گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا سالانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سفر به مقاصد گردشگری دنیا بودیم که سهم ایران از این مقدار تنها یک درصد بوده است.

پرند

سید جواد موسوی، مدیرعامل سرزمین ایرانیان (ایلند) در نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان های خصوصی با اشاره به منافع اقتصادی گردشگری دنیا گفت: تا سال ۲۰۱۹ و قبل از شروع کرونا، شاهد سفرهای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سفر به مقاصد گردشگری در دنیا بودیم. از طرفی ایران به عنوان دهمین جاذبه مقصد گردشگری تاریخی در دنیا ثبت شده و پنجمین مقصد گردشگری از نظر منابع طبیعی و گردشگری طبیعت معرفی می شود. سهم ایران با توجه به هزینه های پایینی که در حوزه سلامت و درمانی هست از این عدد یک درصد است.

وی اضافه کرد: بنابراین این سهم پایین ایران همان فضای خالی است که می تواند به عنوان فرصتی پیش روی سرمایه گذاران باشد. این یک درصد تا به ایده آل های جهانی دست یابیم بسیار فاصله دارد و همین موضوع نشان دهنده فرصت خوبی در بحث سرمایه گذاری است.

موسوی ادامه داد: با این تفاسیر قصد دارم به موضوع معرفی اولین شهر دانش بنیان گردشگری، اقامتی و سلامت برگردم؛ موقعیت مکانی این شهر کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار گرفته است. نزدیک همسایگی شهر جدید پرند هستیم و مهمترین موضوعی که مجموعه ما را شاخص می کند دسترسی های بسیار خوبی است؛ چرا که در کنار آزاد راه تهران- آزاد راه تهران- قم، کنار ایستگاه مترو پرند و مسیر راه آهن سراسری تهران به جنوب که از داخل پروژه می گذرد و همینطور بر روی کمر بند بزرگ شهر تهران به نام اول، کمربند دوم (نهج البلاغه) است که بین این دو کمربند پروژه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این پروژه از نظر مجوز ها سه مجوز بالا دستی را دارد و به عنوان منطقه گردشگری و مصوبه هیئت دولت را گرفته و به عنوان شهرک گردشگری- مسکونی مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت مسکن را گرفته است. آخرین مصوبه هم به عنوان منطقه ویژه اقتصادی را از سوی مجلس دریافت کرده است. در این پروژه برای بهره مندی از تجربیات جهانی ۲۱ مشاور بین المللی را با تجربیات درجه بندی یک به خدمت گرفته ایم برای اینکه این تجربه ای که در ایران وجود نداشت را طراحی و اجرا کنیم.

اولین پارک فناوری بخش خصوصی را با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری احداث کرده ایم و ۳۷ شرکت دانش بنیان در مجموعه مشغول به سرمایه گذاری هستند

سرمایه گذاری ۳۷ شرکت دانش بنیان
مدیرعامل ایلند بیان کرد: این مجموعه در پنج هلدینگ مختلف طراحی شد که اولین آن گردشگری است، ‌ دومین هلدینگ ورزشی است. در حوزه گردشگری پنج هتل که شامل هتل های پنج ستاره تا چهار ستاره است را در مجموعه پیش بینی کرده ایم. همچنین شهربازی، پارک آبی، پیست فرمول یک که در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد و همچنین مجموعه کارتینگ که پنجمین پیست بزرگ کارتینگ دنیا را ساخته ایم. قرار دادن فضایی برای آفرود سواران و همچنین در حوزه ورزشی زمین گلف با ۹۳ هکتار در استاندارد جهانی و بین المللی طراحی و فاز اول آن اجرایی شده است. فاز یک مجموعه کورس اسب و دهکده المپیک اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه اقامتی و مسکونی ۹ دهکده تخصصی را با معماری های مختلف از ایرانی تا تاریخی و جهانی داریم. همچنین یک محله جدا به نام دهکده دیپلماتیک که پذیرای کلیه مسئولان و سفرای کشورهای مختلف در ایران است. هلدینگ بعدی ما در حوزه آموزش و فناوری است. اولین پارک فناوری بخش خصوصی را با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری احداث کرده ایم و ۳۷ شرکت دانش بنیان در مجموعه مشغول به سرمایه گذاری هستند.

موسوی ادامه داد: در حوزه آموزش عالی، فضایی را برای دانشگاه داخلی و بین المللی در نظر گرفته ایم. با توجه به اینکه در منطقه ویژه اقتصادی هستیم جایگاهی است که کلیه دانشگاه های خارجی بتوانند در آنجا شعبه بزنند یا دانشگاه های رتبه یک داخلی بدون کنکور بتوانند در آن جا دانشجو بپذیرند. همچنین در حوزه کسب و کار و تجارت که بحث واردات، صادرات، انبار داری و کلیه حوزه های ساختمان اداری، ایجاد دفاتری برای بحث بانک های خارجی که بتوانند در خارج از سرزمین اصلی و در منطقه ویژه شعبه بزنند و یا شرکت های بیمه خارجی که بتوانند از مزیت منطقه بهره ببرند مورد توجه قرار گرفته است.

در آخرین حوزه سلامت خانه های بازنشستگی را داریم که مردم بتوانند در منزل شخصی خودشان باشند اما در کنار یک مرکز درمانی قرار بگیرند و از خدماتی که در اتاق بیمارستان دریافت می کنند بهره مند شوند

ظرفیت تبدیل ایران به هاب گردشگری منطقه
مدیرعامل ایلند اظهار داشت: هلدینگ آخر به موضوع این همایش ارتباط پیدا می کند که هلدینگ سلامت است و دهکده سلامت ما است. این دهکده در ۶۷ هکتار در حال سرمایه گذاری است و بستری مستقل در حوزه سلامت دارد. اما حوزه های دیگری هم به این فضا خدمات رسانی می کنند و ارزش افزوده و هم افزایی دارند. در حوزه سلامت بحث های مختلفی را از جمله سلامت جسمی و درمانی تا حوزه کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی، ‌ اتاق های ICU که در تهران کمبود دارند و غیره را مورد توجه قرار داده ایم.

موسوی اضافه کرد: فناوری و تولید تجهیزات پزشکی مورد توجه قرار داده ایم و در این حوزه بازار یک میلیارد دلاری داریم و در یکی از کشورهای همسایه ۷ میلیارد دلار بازار مربوط به تجهیزات پزشکی است و هر سال در ایران یک میلیارد دلار از آن وارد می شود. در حوزه دهکده فناوری و پارک فناوری به این موضوع در دو بخش تولید و تحقیقات پرداخته ایم.

وی تاکید کرد: در آخرین حوزه سلامت خانه های بازنشستگی را داریم که مردم بتوانند در منزل شخصی خودشان باشند اما در کنار یک مرکز درمانی قرار بگیرند و از خدماتی که در اتاق بیمارستان دریافت می کنند بهره مند شوند. همچنین دهکده دانش نیز این فرصت را پیش می آورد که افرادی که در حال آموزش هستند در مراکز درمانی و بخش خدمات بتوانند به افراد مسن خدمت کنند. در دهکده ورزش نیز با توجه به اینکه مهمترین هزینه برای نگهداری تجهیزات است فارغ از دهکده سلامت است. تمام مواردی که به آن اشاره کردم فرصت خوبی را برای کشور ایجاد کرده تا ایران تبدیل به هاب گردشگری سلامت منطقه شود.

منبع : بازار

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها